Sprækkerne

Det gode er at han gerne vil. Inden under skallen af negativ nægtelse VIL han gerne det gode.

Spurgte ham i går aftes hvad han vil opleve af gode ting i dag.

Jeg vil gerne have en god morgen, og så har jeg lavet en aftale med E fra 6A om at vi mødes på bib og spiller [indsætnavnpåonlinecomputerspil] efter skole, for vi spillede sammen i 10-frikvarteret i dag og det var sjovt og han vidste en hele masse seje ting om [indsætnavnpåonlinecomputerspil].

I morges stod han så op selv, da jeg var gået ned for at smøre madpakker. Børstede tænder og forsøgte at vække sin bror, vistnok ved at kilde ham med en bamse.

Fordi det skal være en god morgen, mor.

En aftale med en dreng fra 6. er et initiativ i randområdet af hans sociale kompetancer.

Han vil gerne det gode. Han vil gerne være den gode dreng.

Hvis jeg fokuserer for meget på det gode, risikerer jeg så at ignorere hvor dårligt resten er?

 

2 kommentarer til “Sprækkerne”

  1. Det tror jeg ikke. For vi lærer mere af succes og ros end af nederlag og skæld ud… Husk det, og derfor er øvelsen med de gode ting en rigtig god øvelse, både den I lavede her og også den, hvor man sætter ord på tre gode ting/oplevelser fra dagen i dag.

    Og lad os så lige bestemme os for at hver dag skal være en god dag!

Skriv et svar